Сайт Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного
Меню сайту
Погода в Прилуках
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Статистика візітів
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Поради вчителям

1. До обдарованих дітей треба ставитися спокійно, не ображаючись на їхні “підколювання” й не помічаючи недоречних дотепів. Завжди слід пам’ятати про те, що таким дітям живеться нелегко. Тому вчитель повинен створити таку атмосферу в класі, в якій успіхи “зоряного хлопчика” (або дівчинки) викликали б не почуття заздрості чи роздратування, а повагу з боку його однолітків. Постійна недоброзичлива оцінка вчителя може призвести до втрати дитиною впевненості у своїх силах і тим самим приглушити здібності. Однак інша крайність – “захвалювання” – викликає зарозумілість, що не менш шкідливо. Оцінка, яку дає вчитель, має бути вимогливою, суворою, але доброзичливою, щоб зміцнювати віру в успіх

2. Треба допомогти такій дитині, тобто дати їй завдання складніше. На думку Назара Агаханова, кожне наступне завдання має бути більш складним, ніж попереднє, і водночас посильним.

3. Якщо сфера інтересів і набір здібностей учня досить вузькі, завдання вчителя – розвинута ці здібності максимально, щоб у майбутньому ця людина була здатна професійно використовувати наявні в неї здібності і стати винятковою у своїй галузі.

4. Головна помилка та проблема масової школи полягає в тому, що найчастіше вона йде шляхом найменшого опору, прагнучи дати готові відповіді на всі запитання й під влаштовуючись під “середнього” або, що найнебезпечніше, під найслабшого учня, не бажаючи возитися із обдарованим “вискочками”.

5. Гуртки, студії, секції допоможуть дитині розвинути природний потенціал. Олімпіади, змагання теж корисні, якоюсь мірою необхідні – для того, щоб реально оцінити свої сили, не варитися у власному соку, самовдосконалюватися, не зупинятися на досягнутому.

Шляхи стимулювання творчої активності учнів на уроці

- не погоджуйтеся з відповіддю учня, якщо учень просто констатує факти, вимагайте доказів;

- ніколи не розв’язуйте дискусію учнів найлегшим способом, тобто повідомивши їм правильну відповідь чи правильний спосіб розв’язання;

- уважно вислухайте своїх учнів, ловіть кожен вислів чи думку, щодо не пропустити можливість розкрити для них щось нове;

- постійно пам’ятайте: навчання має спиратися на інтереси, мотиви і бажання учнів;

- прищеплюйте учням смак до нестандартних розв’язків;

- ніколи не кажіть учням, що у вас немає часу обговорити їх «безглузді»ідеї;

- не скупіться на добре слово, доброзичливу усмішку, дружнє заохочення;

- пам’ятайте ці поради постійно, доки вони не стануть частинкою вас самих;

Для розвитку творчого мислення учням потрібно давати не окремі творчі завдання, а їх системи, під час виконання яких в учнів формуються і розвиваються логічні операції:

- завдання на комбінування системи та їх елементів;

- завдання на визначення причинно – наслідкових зв’язків;

- завдання на виконання дослідницьких операцій.

 

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ОПТИМАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДИТИНИ

(РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ)

1. Створіть дитині затишні й безпечні психологічні умови для пошуків.

2. Підтримуйте здатність дитини до творчості й висловлюйте співчуття при невдачах. Уникайте негативного оцінювання творчих ідей дитини.

3. Терпляче сприймайте найдивовижніші її ідеї, уважно ставтеся до будь-яких запитань дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання, навіть якщо вони здаються безглуздими. Поясніть, що на більшість її запитань не завжди можна одразу відповісти. Для цього потрібен час і терпіння. Дитина має навчитися перебувати в інтелектуальному напруженні, не уникати ідей, які цьому сприяють.

4. Надавайте дитині можливість побути на самоті. Надмірне опікування заважає творчості. Бажання і цілі дітей належать їм, отож інколи допомога вчителя може сприйматись як „порушення кордонів” особистості.

5. Допоможіть дитині створити систему цінностей на основі не лише власних поглядів, а й думок інших людей.

6. Створіть дитині умови для задоволення основних людських потреб (почуття безпеки, поваги до себе і навколишніх), оскільки людина, енергія якої спрямована лише на це, має менше можливостей сягнути високого рівня розвитку.

7. Знайдіть слова підтримки для нових творчих починань дитини, не критикуйте її перших починань, навіть невдалих. Щиро ставтеся до дитини: намагайтеся діяти не лише для себе, а й для тих, кого любите.

8. Допомагайте дитині стати „поміркованим авантюристом”, інколи покладатися на ризик та інтуїцію: найімовірніше, що саме це допоможе зробити справжнє відкриття.

9. Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути несхвалення навколишніх, соціальних негараздів, негативної реакції однолітків. Дитина, позбавлена позитивного творчого виходу енергії, може спрямувати її в небажаному напрямі.

Пам’ятка вчителю щодо роботи з обдарованими дітьми

Постійно працюйте над вихованням почуттів у дітей, особливе обдарованих, які найбільш ранимі і тому чутливі до всього, ще торкається їхнього “Я”.

Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну Я – концепцій: і самооцінку, розвивати емпатію.

Забезпечити сприятливу емоційну атмосферу, адже емоційний досвід набувається дитиною в процесі взаємодії з людьми. Дотримуйтесь порядку і дисципліни; обдаровані діти, як і всі інші повинні твердо знати межу допустимої поведінки. Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей в потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь.

У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їх роботу.

Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це дасть їм змогу лише адаптуватися до соціальних умов. Заохочуйте працю дітей, це стимулює їх.

Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей з тим, щоб найбільшою мірою розвинути здібності кожної дитини.