Сайт Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного
Меню сайту
Погода в Прилуках
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика візітів
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Поради батькам

“Як виявити обдарованість дитини?”

(Опитувальник для батьків)

1. Чим цікавиться ваша дитина?

2. В якому віці вона навчилась писати, читати, рахувати?

3. Чим ваша дитина займається у вільний час?

4. Які і як часто ваша дитина задає вам питання;

5. На які теми любить фантазувати?

6. Чи можете ви навести приклад розв’язування вашою дитиною яких-небудь задач, проблем (ігрових, побутових). Як часто це трапляється (епізодично, часто, постійно)?

7. Чи звертається ваша дитина за допомогою при розв’язуванні задач? Якщо так, то як часто?

8. Чи відвідує ваша дитина гуртки, студії тощо. Якщо так то які?

Результати опитувальника

  1. Якщо коло інтересів вашої дитини широке, то можливо, в неї є схильність до всебічної обдарованості. Це надійна гарантія того, що інтелект дитини буду розвиватися стабільно.
  2. Якщо ваша дитина читати, писати і рахувати навчилася лише у школі, не переживайте! Багато видатних людей також не засвоїли цієї “науки” у ранньому дитинстві. Протилежне також ні про що н свідчить, дитина може рано засвоїти програму, проте пізніше її розвиток може уповільнитись.

3. Якщо дитина у вільний час тягнеться до інтелектуальної праці, в неї, безперечно, є задатки до загальної розумової обдарованості.

  1. Чим більше дитина задає питань, тим більше гарантій, що ми маємо справу з творчо обдарованою людиною, особливо якщо питання стосується властивостей речей.
  2. Коло фантазій дитини також допоможе вам у творчих нахилах дитини, якщо в неї “технічні” фантазії, вона більше схильна до технічної творчості, якщо “художні” – до мистецтва та літератури.
  3. Чим більше дитина “генерує” ідеї, чим більше на одне запитання чи проблемну ситуацію знаходить можливих рішень, тим більше це свідчить про нестандартність мислення та творчу натуру. Проте, якщо це трапляється епізодично, ще не поспішайте з висновками; якщо ж постійно – ви можете бути переконані, що у вашій сім’ї росте майбутній талант.

7. Якщо дитина, часто звертається до вас за допомогою при розв’язуванні задач, задумайтесь: чи не сприяєте ви несамостійності мислення дитини. Спробуйте відучити дитину звертатися до вас за кожною дрібницею. І запам’ятайте: у кожній людині приховані якісь здібності. Треба лише встигнути їх побачити!

 

Пам’ятка батькам здібних і обдарованих дітей

  • створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач
  • підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини
  • будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання дитини, навіть якщо вони вам здаються безглуздими
  • залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість
  • допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями
  • допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко сягає висот у самовираженні
  • допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс
  • поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини * терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей
  • допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного
  • допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.